14. 11. 2011

Program stavby











Uživatelé domu vědy
Dům vědy je určen jako platforma k setkávání různých skupin lidí. Předpokládám 6 různých skupin, které mají různorodé nároky nebo očekávání na WI:P. Vědci (Wissenschaftler) se zde můžou setkat s politiky, podnikateli (Unternehmer), novináři, studenty a laiky (Laie). Laici mají šedé pozadí, protože a rozdíl od jiných můžou dům navštívit zcela náhodně.





Poměry a vstupy
Z relativně obsáhlého programu jsem vytvořil tabulku, s graficky vyjádřenými poměry velikostí ploch. Absolutne nejvetsi podil maji garáže (Tiefgarage), pak zasedací a konferenční prostory (Tagungbereich) a kanceláře (Büro).
Dále jsem tyto plochy rozčlenil do třech kategorií podle přístupnosti.

  • A - přímý přístup nejlépe přímo z ulice, resp. je určen i pro náhodné návštěvníky, kteří by jinak nic takového sami nevyhledávali. kromě restaurace zde mám i výstavní prostor. 
  • B - přístup z centrálního foyer, to jest. pro uživatele, kteří jdou do domu cíleně z nějakého důvodu. 
  • C - vstupy vedlejší, především pro samotné zaměstnance domu - např. garáže


Vazby
Program umožňuje navrhnout jednotlivé celky bez složitějších vazeb mezi sebou. Zásadní je napojení na centrální foyer, případně venkovní prostory.


Klasifikace podle rušnosti
Inspiroval jsem se projektem soutěžního návrhu na MoCa v Říme (1999) od OMA a plochy jsem rozčlenil do 4 zón - intimní (Intimität), klidné (Ruhe), rušné (Wirksamkeit) a okázalé (Spektakel)






Žádné komentáře:

Okomentovat